Όλα της συγκατοίκησης, δύσκολα! Οι προσφάτως διαζευγμένοι Ντελφίν και Ιβάν θα το διαπιστώσουν, σε μία συνύπαρξη… με το ζόρι, στην απίθανη κωμωδία του Ντομινίκ Φαρουτζιά! Η Ντελφίν και ο Ιβάν παίρνουν διαζύγιο κοινή συναινέσει. Για αυτούς, όπως και για τα δύο τους παιδιά, Βιολέτ και Λούκας, ο χωρισμός εξελίσσεται εξαιρετικά ομαλά. Όταν η οικονομική του …
Όλα της συγκατοίκησης, δύσκολα! Οι προσφάτως διαζευγμένοι Ντελφίν και Ιβάν θα το διαπιστώσουν, σε μία συνύπαρξη… με το ζόρι, στην απίθανη κωμωδία του Ντομινίκ Φαρουτζιά!
Η Ντελφίν και ο Ιβάν παίρνουν διαζύγιο κοινή συναινέσει. Για αυτούς, όπως και για τα δύο τους παιδιά, Βιολέτ και Λούκας, ο χωρισμός εξελίσσεται εξαιρετικά ομαλά. Όταν η οικονομική του κατάσταση φτάνει σε οριακό σημείο, ο Ιβάν παίρνει την απόφαση να γυρίσει πίσω στο σπίτι όπου ζούσε με τη Ντελφίν και τα παιδιά τους, καθώς του ανήκει το 20%. Οι δύο πρώην σύζυγοι θα γνωρίσουν από πρώτο χέρι τις… χαρές της συγκατοίκησης.
Ένα πραγματικό πρόβλημα, με κινηματογραφικές δυνατότητες
Σίγουρα, η κεντρική θεματική του φιλμ και κυρίως το γεγονός πως δύο πρώην σύζυγοι αναγκάζονται να μείνουν ξανά μαζί στο κομμάτι του διαμερίσματος που αναλογεί στον καθένα, φαίνεται εξωπραγματικό και μοιάζει να εξυπηρετεί αποκλειστικά σκοπό κωμικού μηχανισμού. Κι όμως, όπως μας εξηγεί ο σκηνοθέτης του «Και Μαζί και Χώρια», Ντομινίκ Φαρουτζιά, το θέμα του φιλμ βασίζεται σε μία απόλυτα υπαρκτή κατάσταση στη Γαλλία: «Πριν από χρόνια, ένας συνάδελφος με έβαλε να διαβάσω ένα άρθρο της Liberation, το οποίο εξηγούσε πως το 60% των Παριζιάνων που έχουν πάρει διαζύγιο αναγκάζεται να ζήσει κάτω από την ίδια στέγη, λόγω έλλειψης χρημάτων. Όπως είναι φυσικό, κανείς δεν έχει τη διάθεση να μείνει με τον πρώην του. Είδα αμέσως μία κινηματογραφική ιδέα σε αυτό το υλικό. Έτσι, άρχισα να το αναπτύσσω για τη Europacorp, και στην τρίτη βερσιόν του σεναρίου σκέφτηκα ‘Γιατί να μη το σκηνοθετήσω εγώ;’».
Τα ονόματα των πρωταγωνιστών, δεν είναι καθόλου τυχαία: το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Φαρουτζιά, είχε τον τίτλο «Ντελφίν 1, Ιβάν 0». Όπως αναφέρει και ο ίδιος ο σκηνοθέτης, «Πέρα από την ξεκάθαρη δυνατότητα του υλικού για κωμική, αλλά και συγκινητική ταινία, οι χαρακτήρες μου θύμισαν αμέσως αυτούς της πρώτης μου ταινίας. Το ‘Και Μαζί και Χώρια’, θα μπορούσε να είναι η ιστορία τους, 20 χρόνια μετά.».
Όσον αφορά στο κάστινγκ, ο Φαρουτζιά είχε καταλήξει στον ηθοποιό που θα ενσαρκώσει τον Ιβάν, πριν καν αρχίσει τη συγγραφή του σεναρίου: «Ο Ζιλ Λελούς ήταν εξαρχής στο μυαλό μου ως Ιβάν. Έχουμε πολύ καλή σχέση, τον γνωρίζω προσωπικά και απολαμβάνω τη δουλειά του. Είναι ένας ηθοποιός με απίστευτη κωμική φλέβα, την οποία πιστεύω πως δεν έχουν εκμεταλλευτεί οι σκηνοθέτες όσο θα έπρεπε.». Η Λουίζ Μπουργκουάν ως Ντελφίν, προέκυψε μετά την ολοκλήρωση του σεναρίου: «Μιλούσα με έναν γνωστό μου βοηθό σκηνοθέτη και του μετέφερα τον προβληματισμό μου, πως η Λουίζ δε ενδιαφερόταν να κάνει κωμωδία. Κι όμως, δέχτηκε αμέσως, και προσαρμόσαμε τον χαρακτήρα στα μέτρα της», αναφέρει ο Φαρουτζιά.
Στους ρόλους των παιδιών του ζευγαριού, ο Φαρουτζιά είχε την τύχη να δουλέψει με μία κορυφαία υπεύθυνη κάστινγκ, την Έλσα Φαραόν. Ήταν αυτή που ανακάλυψε τον Ροντ Παραντό (σ.σ. Βραβείο Σεζάρ για τον πιο ελπιδοφόρο Γάλλο ηθοποιό το 2016). Η Έλσα πέρασε εκατοντάδες παιδιά από οντισιόν, αλλά αυτή που ξεχώρισε με διαφορά, ήταν η 14χρονη Αντέλ Καστιγιό. «Συναντήθηκα μαζί της και έπαθα σοκ όταν μου εξήγησε πως είναι Youtuber με πάνω από 1.000.000 views σε κάθε της βίντεο! Αναρωτιέμαι τι θα συμβεί όταν γίνει 20 χρονών (γέλια)!».
Σχετικά με το σκηνοθετικό του στιλ και, συγκεκριμένα, τη σκηνοθετική κατεύθυνση των ηθοποιών, ο Φαρουτζιά δηλώνει: «Είμαι πιστός στο πνεύμα του Κλοντ Σαμπρόλ, που είχε πει ‘Δεν πρέπει να δίνεις οδηγίες στους ηθοποιούς, παρά μόνο για το που είναι η καντίνα του φαγητού’! Ευτυχώς, ο Ζιλ Λελούς είναι εκπληκτικός στον αυτοσχεδιασμό, πραγματικά απίστευτος».
Από το σενάριο στα γυρίσματα, αυτό που εξελίχθηκε περισσότερο ήταν το συναισθηματικό στοιχείο. Όπως λέει και ο Φαρουτζιά, καταλήγοντας: «Ήθελα να δώσω έμφαση σε κάποιες σκηνές δράματος, να τονίσω το συναίσθημα, αλλά σε καμία περίπτωση να μη το αφήσω να κυριαρχήσει απέναντι στο κωμικό στοιχείο. Εν τέλει, τα πάντα εξελίχθηκαν σε μία ταινία απόλυτα πιστή στο όραμά μου».