Πέρα από τις οικονομικές λύσεις και τα περίφημα κεφτεδάκια, το πιο συμβολικό προϊόν της ΙΚΕΑ είναι η κίτρινη/μπλε τσάντα, γνωστή και ως Frakta.
Έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή της το 1996 και μόνο στην Αμερική “έφευγαν” 3 εκατομμύρια “Big Blues” το χρόνο. Κοστίζει 0.89 λεπτά και μπορεί να αντέξει περίπου 13 κιλά βάρος. Και φαίνεται πως ήρθε η ώρα για την επανασχεδίασή της. Το είχε προσπαθήσει και παλιότερα η IKEA αλλά τα αποτελέσματα δεν ήταν τα επιθυμητά και είχαν και υψηλό κόστος. Πλέον την αποστολή να σχεδιάσει κάτι μοδάτο και φθηνό ανέλαβε το Δανέζικο design brand Hay.
Και ιδού το αποτέλεσμα! Το μπλε και το πράσινο είναι παρελθόν και στη θέση τους έχουμε πρασινολευκογκρι χρώματα, που σύμφωνα με τον co-founder της Hay, Mette Hay, επιλέχθηκαν γιατί θα είναι της μόδας για πάντα! Επίσης το εντελώς πλαστικό υλικό μας αποχαιρέτησε και τη θέση του πήρε ένα πιο πλεκτό προϊόν, ενώ πολύ χαρακτηριστικό είναι πως έχει φύγει το όνομα του brand.
Οι νέες τσάντες θα είναι διαθέσιμες προς το τέλος της χρονιάς, με την τιμή να μην έχει γίνει γνωστή αλλά δεν θα πρέπει να ξεπερνά κατά πολύ το 0.89 της Frakta. Η οποία θα συνεχίσει να κάνει βόλτες και σε άλλα μέρη, όπως το σούπερ μάρκετ ή η παραλία…